Saturday, January 7, 2017

frozen










Hello from this frozen paradise!


Is het niet prachtig hier? Dit zijn foto's van mijn wandeling van gisteren middag. We konden helaas niet heel lang buiten blijven door de extreme kou, maar gelukkig hebben we alsnog de mooie witte bomen kunnen bewonderen. Het komt maar een paar keer per winter voor omdat het vochtig en heel koud moet zijn, en meestal is de lucht hier juist heel droog. Ik wil dus altijd tijd nemen om ervan te genieten, want het is echt alsof ik in de film Frozen zit! Uiteindelijk hebben we het ongeveer een half uurtje uitgehouden en toen we thuis kwamen waren we allebei super moe! De kou vreet echt je energie op!

Twee dagen geleden was het rond de -25C en tijdens onze wandeling was het ongeveer -16C. Normaal is -16C wel te doen, maar nu was het wat vochtiger en hadden we meer wind dan we gewend zijn. Zelfs onze adem vroor vast in onze neus (bevroren snotterbellen yas) en aan onze sjaal. Praten ging ook steeds lastiger omdat je hele gezicht (en je tong?) berviest! Vannacht was het wat warmer en werden we nog getrakeerd op een serieuze sneeuwstorm. Ik vind het echt zo heerlijk om buiten te zijn als dit mijn uitzicht is! Wat ben ik toch een bofkont dat ik hier woon.. Zo bijzonder..

PS. Neem mijn ervaringen met een korreltje zout. Ik ben maar een Hollandse meid die in het noorden van Zweden woont. Ook al is dit mijn derde winter hier in Umea, de extreme kou en de enorme hoeveelheid sneeuw blijft me verbazen. Een Zweed vindt dit waarschijnlijk een normale winterse dag en denkt vast dat ik een mietje ben hehe. :-p


Isn't it beautiful here? These are the pictures from my afternoon walk yesterday. Unfortunately we couldn't stay outside that long because of the crazy cold, but luckily we did get to see the white trees. Stuff like this happens only a few times per winter since it has to be really cold and the air has to be humid, and usually the air is very dry up here. So that's why I always want to make time to go outside to enjoy it. It kinda feels like you're in the movie Frozen! We spend around 30 minutes outside before we really had to go inside. When we got home we were both so tired! The cold really drains your energy! 

Two days ago it was around -25C and when we went out is was around -16C. Normally -16C is quite okay, but it was more humid and windy than we are used to. Even our breath froze in our noses and to our scarfs. Last night it got a bit warmer and we got surprised with a hell of a snow storm. I really enjoy being outside if this is my view! I'm feel so lucky to be here.. So special..

PS. Keep in mind that I'm a Dutch girl living in the North of Sweden. Even though this is my third winter here, I still get super amazed by the cold temperatures and the crazy amount of snow. A Swede might say this is an avarage winters day and call me a pussy hehe. :-p


No comments:

Post a Comment