Sunday, September 22, 2013

DIY phone case

Heeft er iemand een leuke case gezien voor de HTC One X? Nee, ik ook niet! Al langer dan een jaar heb ik deze telefoon en nog steeds heb ik geen leuke case gevonden die op mijn telefoon past. Tijd om actie te ondernemen. Ik was een paar weken terug bij het kruidvat en toen zag ik een doosje met studs en die kan je niet zomaar niet laten liggen! Je zou ook een ontwerpje kunnen maken met steentjes of kraaltjes, dat is helemaal aan jou.. Ik heb een simpel zwart hoesje gebruikt, daar kun je natuurlijk ook iets anders voor kiezen. Here's how to:

1. Als je een lijmpistool gebruikt moet deze eerst nog even opwarmen. Doe vast de stekker in het stopcontact.
2. Studs hebben meestal prikkers aan de achterkant om ze makkelijk door stof te doen maar deze heb je niet nodig als je gaat lijmen. Duw de prikkers naar binnen zodat de achterkant van de stud plat is en makkelijk te lijmen. Doe dit met iets hards en niet met je handen, auuuuw!
3. Leg de studs (kraaltjes/steentjes) op het hoesje in een disign dat jij leuk vindt todat je helemaal tevreden bent.
4. Lijm één voor één de studs vast door hete lijm op het hoesje te doen en dan de stud er op te leggen. Doe dit niet andersom want de studs zijn van metaal en worden heel heet en kun je ze niet meer vast houden en goed op hun plek drukken.
5. Now you're done!

Translation:
I have a HTC One X and I'm having a hard time finding a phone case that is cute and fits on my phone. So I thought I'll make my own phone case! I used studs and a simple black silicone case. Here's how to:

1. If you're using a glue gun, then it needs to warm up, so you need to plug it in first.
2. Most of the time, studs have sharp pins to make it easier to go threw fabric. But since we are using glue, we don't need that. Push them in with something else than your fingers (or else you'll get hurt!!).
3. Place the studs on to the case in a disign that you like untill you are fully happy with how it looks.
4. Glue the studs one by one, by putting the glue on to the case and then press the stud onto the glue. Don't do it the other way around, because the stud will get hot and then you'll burn your fingers. 
5. Now you're done!

Here is my phone case and some ideas for disigns with studs..




No comments:

Post a Comment