Sunday, March 29, 2015

photography class

Vorige week zondag was het zover: Ik had de hele dag een cursus fotografie! Zowel theoretisch als praktisch gingen we aan de slag. Alle basis principes kwamen aan bod en werden uitgebreid doorgenomen. Na de gezamelijke lunch was het tijd om alles wat we die ochtend hadden geleerd, uit te proberen. De zon scheen dus we hadden mazzel! Ik vond het heel goed gaan en tijdens het oefenen kreeg ik nog handige tips. Al snel werd duidelijk dat het eigenlijk helemaal niet zo lastig is als het lijkt! Één ding is zeker: ik ga nooit meer met de automatische functies fotograferen! Na onze wandeling/oefening buiten zijn we weer naar binnen gegaan om de foto's te evalueren. Hier kreeg ik ook nog advies over de belichting en compositie van mijn foto's.

Ik heb echt een hele leuke dag gehad en super veel geleerd. Ik kan zoveel meer met mijn camera als dat ik eerst dacht en ik kan niet wachten om nu aan de slag te gaan en mooie foto's te maken. Dit weekend ben ik met studiegenoten naar Texel geweest om onze vrienden op te zoeken. Helaas was er alleen maar regen, maar ik heb wel mooie foto's kunnen maken. Regen heeft ook zijn charme!

Hieronder wat foto's van de cursus.
Om ook een cursus te boeken ga dan naar deze site.


DIAFRAGMA




BELICHTING




SLUITERTIJD


URBAN / COMPOSITIE

No comments:

Post a Comment