Tuesday, September 24, 2013

Feel the fear, and do it anyway.

Wow, het dringt nu echt tot me door: in januari zit ik in al in Zweden.. Ik ga namelijk een half jaar studeren aan de universiteit van Umea. Het begint steeds serieuzer te worden en dichterbij te komen. Voor de zomervakantie had ik al wel ideeën over waar ik mijn minor wilde gaan volgen, maar nooit gedacht dat deze ideeën ook werkelijkheid zouden worden. Het is niks voor mij om alles thuis achter te laten, en het de boel de boel laten voor een half jaar. Gelukkig ga ik niet alleen, maar samen met mijn vriendin Roxan. Samen gaan we heel wat avonturen beleven en worden we een ervaring rijker. Ik heb er zoooo ongelofelijk veel zin in! Ik kan niet wachten op de lange koude winterdagen (-30*C!!), warme chocomel en de Zweedse balletjes! We hebben al heel wat leuke activiteiten in gedachten die we zeker gaan doen. Je bent er tenslotte maar één keer! Zo willen we wandeltochten en hondenslee tochten gaan maken. Ook willen we het noorderlicht en Stockholm zien (misschien spotten we Kenza Zouiten wel!).

Hoe leuk en enthousiast ik ben, zo eng vind ik het ook. Ik moet voor zolang ik daar zit het zonder mijn vriend, vriendinnen en familie (ook de kat) doen. Goddank voor Rox! Natuurlijk komen ze me opzoeken als ik in Umea ben en ik ben van plan om tussendoor een week naar huis te gaan. De eerste weken zullen het zwaarst zijn, maar als ik daar eenmaal overheen ben ga ik de tijd van mijn leven hebben!

 



No comments:

Post a Comment